Ułatwienia dostępu

Zasady udziału w projekcie 2025

dofinansowanie EU 

 PROJEKT NUMER 2025-1-PL01-KA121-VET-000321319 REALIZOWANY PRZEZ 

ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNO-WETERYNARYJNYCH W TRZCIANIE W RAMACH AKCJI KA 121 PROGRAMU ERASMUS+

Miejsce odbywania stażu: Portugalia, Braga

Liczba miejsc na stażu: 30, w tym:

  • Liczba miejsc dla uczniów z najlepszymi wynikami wynosi: 17 uczniów TW, 3 uczniów TUF oraz 3 uczniów TŻiUG
  • Wg postępu: 5 uczniów TW, 1 uczeń TUF oraz 1 uczeń TŻiUG

Przewidywany termin stażu: 25.04.2026-16.05.2026


KALENDARIUM REKRUTACJI

  1. 15.12.25 – 19.12.2025 Uczniowie chętni do wzięcia udziału w projekcie składają Deklarację przystąpienia do projektu  z oświadczeniem o zapoznaniu się z kryteriami naboru oraz oświadczeniem iż przyjmują do wiadomości informację o terminie i formie  przeprowadzenia zajęć z przygotowania językowego, kulturowego i przygotowania pedagogicznego. Harmonogram zajęć zostanie ustalony na podstawie ilości chętnych do wzięcia udziału w projekcie.
  1. 05.01.26 – 09.01.2026 Wszyscy uczniowie, którzy złożyli w/w dokumenty dołączają do wirtualnej klasy na Google classroom. Kod do dołączenia zostanie wysłany przez dziennik elektroniczny.
  1.  26.01.26 – 30.01.2026 Uczniowie składają formularz rekrutacyjny wraz z wynikami nauczania za drugi semestr roku szkolnego 2024/2025 oraz pierwszy semestr 2025/2026 i niezbędnymi załącznikami potwierdzającymi mniejsze szanse. Formularz będzie dostępny na stronie internetowej szkoły.
  1. Zajęcia z przygotowania językowego (15 godzin) i przygotowania pedagogicznego (4 godziny) prowadzone będą w soboty, w styczniu/lutym 2026. Zajęcia kulturowe przeprowadzone zostaną w formie zdalnej. Szczegółowy harmonogram zostanie podany do wiadomości do dnia 09.01.2026. 
  1. 26.01 – 30.01.2026 Uczniowie przesyłają na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. prezentację multimedialną pt. „Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu”, która zostanie oceniona według ustalonych kryteriów. (w załączeniu)
  1. luty 2026 wybór grupy wyjeżdżającej na staż oraz ustalenie listy rezerwowej.

WARUNKI PRZYSTĄPIENIA, KRYTERIA NABORU ORAZ PROCEDURA REKRUTACYJNA KANDYDATÓW DO WYJAZDU NA ZAGRANICZNY STAŻ ZAWODOWY

 

Warunkami przystąpienia do rekrutacji będzie:

  • w grupie pierwszej (dla uczniów z najlepszymi wynikami):

1) min. dostateczna ocena z języka ang.

2) zachowanie min. dobre

3) frekwencja min. 80%

  • W grupie drugiej (dla uczniów, którzy zrobili największy postęp):

 1) min. dostateczna ocena z języka ang. w dwóch porównywanych okresach

2) zachowanie min. dobre w dwóch porównywanych okresach

3) frekwencja min. 75% w klasie drugiej i min 80% w klasie trzeciej

Wybór uczniów z najlepszymi wynikami w nauce nastąpi na podstawie poniższych kryteriów:

1) ocena z j. angielskiego - waga 2

Ocena celująca = 12 pkt

Ocena bardzo dobra = 10 pkt

Ocena dobra = 8 pkt

Ocena dostateczna = 6 pkt

2) średnia ocen z przedmiotów zawodowych - waga 1, np. uczeń ze średnią 4,50 otrzymuje 4,5 pkt

3) średnia ocen z wszystkich przedmiotów - waga 1, np. uczeń ze średnią 3,60 otrzymuje 3,6 pkt

4) ocena z zachowania - waga 1

Zachowanie wzorowe = 6 pkt

Zachowanie bardzo dobre = 5 pkt

Zachowanie dobre = 4 pkt

5) frekwencja szkolna w [%] - waga 0,2, np. uczeń z frekwencją 85% otrzymuje 17 pkt

6) udział w zajęciach z przygotowania językowego, pedagogicznego i kulturowego – 0,5 pkt za każdą godzinę obecności potwierdzoną własnoręcznym podpisem.

Druga część rekrutacji zostanie przeprowadzona wg zasad uwzględniających wskaźniki poprawy. Wskaźnik poprawy to różnica pomiędzy oceną późniejszą, a wcześniejszą z tego samego przedmiotu lub przedmiotów.

Punkty kwalifikacyjne zostaną naliczone poprzez sumowanie wskaźników poprawy w kilku kategoriach z uwzględnieniem przypisanych wag :

1) ocena z języka ang- waga 10

Wskaźnik poprawy oceny o jeden stopień pozwoli uzyskać 10 pkt

2) średnia ocen z przedmiotów zawodowych - waga 20

Wskaźnik poprawy średniej o 1/2 stopnia pozwoli uzyskać 10 pkt

3) średnia ze wszystkich przedmiotów - waga 10

Wskaźnik poprawy średniej o 1 stopień pozwoli uzyskać 10 pkt

4) ocena z zachowania - waga 10

poprawa oceny z zachowania o jeden stopień pozwoli uzyskać 10 pkt

poprawa oceny z zachowania o dwa stopnie 20pkt

poprawa oceny z zachowania o 3 stopnie 30 pkt

5) frekwencja szkolna- 2 pkt za każdy 1% poprawy

6) udział w zajęciach z przygotowania językowego, pedagogicznego i kulturowego – 0,5 pkt za każdą godzinę obecności potwierdzoną własnoręcznym podpisem.

W przypadku gdy zamiast poprawy jakiegoś wskaźnika odnotowano pogorszenie, będą naliczane punkty ujemne stosownie do wagi danego kryterium.

W obydwu grupach uczniowie otrzymają dodatkowe punkty za:

1. Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym (wolontariat, przynależność do OSP, działalność w samorządzie szkolnym itp.) – 2 pkt za każdą potwierdzoną aktywność

Prezentację multimedialną pt. „Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu” 0-12 pkt przyznawanych według kryteriów zawartych w regulaminie.

2. Mniejsze szanse uczniów pochodzących z niepełnych rodzin lub sierot– 2 pkt,

uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością - 2 pkt,

uczniów z innym obywatelstwem - 1 pkt

uczniów zamieszkujących miejscowości do 5 tys. mieszkańców – 1pkt.

  1. W przypadku gdy dwie osoby uzyskają taką samą liczbę punktów w procesie rekrutacji, to rozstrzygającym kryterium będzie kolejno: frekwencja, ocena z j.angielskiego, zachowanie.
  2. Od decyzji Komisji Rekrutacyjnej przysługiwać będzie odwołanie w terminie 3 dni od ogłoszenia wyników do Dyrektora Szkoły na piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza rekrutacyjnego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołanie i wydaje decyzję o jego uwzględnieniu lub odrzuceniu w terminie 3 dni od otrzymania odwołania .

 

Pobierz dokument PDF

pdf

dofinansowanie EU

 

KRYTERIA OCENY PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ:

„Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu”

Wymagania formalne:

Prezentację należy wykonać w języku angielskim

Prezentacja powinna zawierać min.10 slajdów, max 15

Prezentacja złożona po terminie – 0pkt

Prezentacja w formacie innym niż  .ppt, .pptx – 0pkt


PRIORYTETY ERASMUSA:

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/pl/programme-guide/part-a/priorities-of-the-erasmus-programme

  1. Włączanie i różnorodność
  2. Transformacja cyfrowa
  3. Środowisko i walka ze zmianą klimatu
  4. Uczestnictwo w życiu demokratycznym, wspólne wartości i aktywność obywatelska

Za prezentację można uzyskać 12 pkt.

Prezentacja będzie podlegać ocenie w następujących kategoriach:

  1. ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA I INNOWACYJNOŚĆ:  0-6 pkt, w tym:
  • prezentacja zgodna z tematem, merytorycznie poprawna (1-4pkt)

Prezentacja odnosi się do jednego priorytetu 1 pkt

Prezentacja odnosi się do dwóch priorytetów 2 pkt

Prezentacja odnosi się do trzech priorytetów 3 pkt

Prezentacja odnosi się do czterech priorytetów 4 pkt

  • niekonwencjonalna, pomysłowa, indywidualna (0-2pkt)
  1. CZYTELNOŚĆ PREZENTACJI (0-4 pkt), w tym:
  • wielkość i rodzaj czcionki, układ treści (0-1 pkt)
  • tempo wyświetlania (0-1 pkt)
  • poprawność językowa (0-2) pkt
  1. ESTETYKA I STARANNOŚĆ WYKONANIA:  0-2 pkt, w tym:
  • kolor tła, animacje, jakość i układ zdjęć (0-2 pkt)

W prezentacji należy podać źródła wykorzystywanych materiałów.

Link do udostępnionej prezentacji należy przesłać w dniach 26.01 – 30.01.2026   na adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W tytule maila proszę wpisać PREZENTACJA Nazwisko i imię ucznia oraz klasa,

np. PREZENTACJA Kowalski Jan 3TW

Pobierz dokument w PDF

pdf

ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNO-WETERYNARYJNYCH

Trzciana 193, 36-071 Trzciana

  • dummy+48 17 851 40 77

  • dummy kontakt@projektyeu-zstw.com.pl

Multimedia

Instagram icon

Search