PROJEKT NUMER 2025-1-PL01-KA121-VET-000321319 REALIZOWANY PRZEZ
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNO-WETERYNARYJNYCH W TRZCIANIE W RAMACH AKCJI KA 121 PROGRAMU ERASMUS+
Miejsce odbywania stażu: Portugalia, Braga
Liczba miejsc na stażu: 30, w tym:
- Liczba miejsc dla uczniów z najlepszymi wynikami wynosi: 17 uczniów TW, 3 uczniów TUF oraz 3 uczniów TŻiUG
- Wg postępu: 5 uczniów TW, 1 uczeń TUF oraz 1 uczeń TŻiUG
Przewidywany termin stażu: 25.04.2026-16.05.2026
KALENDARIUM REKRUTACJI
- 15.12.25 – 19.12.2025 Uczniowie chętni do wzięcia udziału w projekcie składają Deklarację przystąpienia do projektu z oświadczeniem o zapoznaniu się z kryteriami naboru oraz oświadczeniem iż przyjmują do wiadomości informację o terminie i formie przeprowadzenia zajęć z przygotowania językowego, kulturowego i przygotowania pedagogicznego. Harmonogram zajęć zostanie ustalony na podstawie ilości chętnych do wzięcia udziału w projekcie.
- 05.01.26 – 09.01.2026 Wszyscy uczniowie, którzy złożyli w/w dokumenty dołączają do wirtualnej klasy na Google classroom. Kod do dołączenia zostanie wysłany przez dziennik elektroniczny.
- 26.01.26 – 30.01.2026 Uczniowie składają formularz rekrutacyjny wraz z wynikami nauczania za drugi semestr roku szkolnego 2024/2025 oraz pierwszy semestr 2025/2026 i niezbędnymi załącznikami potwierdzającymi mniejsze szanse. Formularz będzie dostępny na stronie internetowej szkoły.
- Zajęcia z przygotowania językowego (15 godzin) i przygotowania pedagogicznego (4 godziny) prowadzone będą w soboty, w styczniu/lutym 2026. Zajęcia kulturowe przeprowadzone zostaną w formie zdalnej. Szczegółowy harmonogram zostanie podany do wiadomości do dnia 09.01.2026.
- 26.01 – 30.01.2026 Uczniowie przesyłają na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. prezentację multimedialną pt. „Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu”, która zostanie oceniona według ustalonych kryteriów. (w załączeniu)
- luty 2026 wybór grupy wyjeżdżającej na staż oraz ustalenie listy rezerwowej.
WARUNKI PRZYSTĄPIENIA, KRYTERIA NABORU ORAZ PROCEDURA REKRUTACYJNA KANDYDATÓW DO WYJAZDU NA ZAGRANICZNY STAŻ ZAWODOWY
Warunkami przystąpienia do rekrutacji będzie:
- w grupie pierwszej (dla uczniów z najlepszymi wynikami):
1) min. dostateczna ocena z języka ang.
2) zachowanie min. dobre
3) frekwencja min. 80%
- W grupie drugiej (dla uczniów, którzy zrobili największy postęp):
1) min. dostateczna ocena z języka ang. w dwóch porównywanych okresach
2) zachowanie min. dobre w dwóch porównywanych okresach
3) frekwencja min. 75% w klasie drugiej i min 80% w klasie trzeciej
Wybór uczniów z najlepszymi wynikami w nauce nastąpi na podstawie poniższych kryteriów:
1) ocena z j. angielskiego - waga 2
Ocena celująca = 12 pkt
Ocena bardzo dobra = 10 pkt
Ocena dobra = 8 pkt
Ocena dostateczna = 6 pkt
2) średnia ocen z przedmiotów zawodowych - waga 1, np. uczeń ze średnią 4,50 otrzymuje 4,5 pkt
3) średnia ocen z wszystkich przedmiotów - waga 1, np. uczeń ze średnią 3,60 otrzymuje 3,6 pkt
4) ocena z zachowania - waga 1
Zachowanie wzorowe = 6 pkt
Zachowanie bardzo dobre = 5 pkt
Zachowanie dobre = 4 pkt
5) frekwencja szkolna w [%] - waga 0,2, np. uczeń z frekwencją 85% otrzymuje 17 pkt
6) udział w zajęciach z przygotowania językowego, pedagogicznego i kulturowego – 0,5 pkt za każdą godzinę obecności potwierdzoną własnoręcznym podpisem.
Druga część rekrutacji zostanie przeprowadzona wg zasad uwzględniających wskaźniki poprawy. Wskaźnik poprawy to różnica pomiędzy oceną późniejszą, a wcześniejszą z tego samego przedmiotu lub przedmiotów.
Punkty kwalifikacyjne zostaną naliczone poprzez sumowanie wskaźników poprawy w kilku kategoriach z uwzględnieniem przypisanych wag :
1) ocena z języka ang- waga 10
Wskaźnik poprawy oceny o jeden stopień pozwoli uzyskać 10 pkt
2) średnia ocen z przedmiotów zawodowych - waga 20
Wskaźnik poprawy średniej o 1/2 stopnia pozwoli uzyskać 10 pkt
3) średnia ze wszystkich przedmiotów - waga 10
Wskaźnik poprawy średniej o 1 stopień pozwoli uzyskać 10 pkt
4) ocena z zachowania - waga 10
poprawa oceny z zachowania o jeden stopień pozwoli uzyskać 10 pkt
poprawa oceny z zachowania o dwa stopnie 20pkt
poprawa oceny z zachowania o 3 stopnie 30 pkt
5) frekwencja szkolna- 2 pkt za każdy 1% poprawy
6) udział w zajęciach z przygotowania językowego, pedagogicznego i kulturowego – 0,5 pkt za każdą godzinę obecności potwierdzoną własnoręcznym podpisem.
W przypadku gdy zamiast poprawy jakiegoś wskaźnika odnotowano pogorszenie, będą naliczane punkty ujemne stosownie do wagi danego kryterium.
W obydwu grupach uczniowie otrzymają dodatkowe punkty za:
1. Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym (wolontariat, przynależność do OSP, działalność w samorządzie szkolnym itp.) – 2 pkt za każdą potwierdzoną aktywność
Prezentację multimedialną pt. „Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu” 0-12 pkt przyznawanych według kryteriów zawartych w regulaminie.
2. Mniejsze szanse uczniów pochodzących z niepełnych rodzin lub sierot– 2 pkt,
uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością - 2 pkt,
uczniów z innym obywatelstwem - 1 pkt
uczniów zamieszkujących miejscowości do 5 tys. mieszkańców – 1pkt.
- W przypadku gdy dwie osoby uzyskają taką samą liczbę punktów w procesie rekrutacji, to rozstrzygającym kryterium będzie kolejno: frekwencja, ocena z j.angielskiego, zachowanie.
- Od decyzji Komisji Rekrutacyjnej przysługiwać będzie odwołanie w terminie 3 dni od ogłoszenia wyników do Dyrektora Szkoły na piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza rekrutacyjnego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołanie i wydaje decyzję o jego uwzględnieniu lub odrzuceniu w terminie 3 dni od otrzymania odwołania .
Pobierz dokument PDF

KRYTERIA OCENY PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ:
„Jak wyobrażam sobie realizację priorytetów Erasmusa podczas stażu”
Wymagania formalne:
Prezentację należy wykonać w języku angielskim
Prezentacja powinna zawierać min.10 slajdów, max 15
Prezentacja złożona po terminie – 0pkt
Prezentacja w formacie innym niż .ppt, .pptx – 0pkt
PRIORYTETY ERASMUSA:
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/pl/programme-guide/part-a/priorities-of-the-erasmus-programme
- Włączanie i różnorodność
- Transformacja cyfrowa
- Środowisko i walka ze zmianą klimatu
- Uczestnictwo w życiu demokratycznym, wspólne wartości i aktywność obywatelska
Za prezentację można uzyskać 12 pkt.
Prezentacja będzie podlegać ocenie w następujących kategoriach:
- ZAWARTOŚĆ MERYTORYCZNA I INNOWACYJNOŚĆ: 0-6 pkt, w tym:
- prezentacja zgodna z tematem, merytorycznie poprawna (1-4pkt)
Prezentacja odnosi się do jednego priorytetu 1 pkt
Prezentacja odnosi się do dwóch priorytetów 2 pkt
Prezentacja odnosi się do trzech priorytetów 3 pkt
Prezentacja odnosi się do czterech priorytetów 4 pkt
- niekonwencjonalna, pomysłowa, indywidualna (0-2pkt)
- CZYTELNOŚĆ PREZENTACJI (0-4 pkt), w tym:
- wielkość i rodzaj czcionki, układ treści (0-1 pkt)
- tempo wyświetlania (0-1 pkt)
- poprawność językowa (0-2) pkt
- ESTETYKA I STARANNOŚĆ WYKONANIA: 0-2 pkt, w tym:
- kolor tła, animacje, jakość i układ zdjęć (0-2 pkt)
W prezentacji należy podać źródła wykorzystywanych materiałów.
Link do udostępnionej prezentacji należy przesłać w dniach 26.01 – 30.01.2026 na adres
W tytule maila proszę wpisać PREZENTACJA Nazwisko i imię ucznia oraz klasa,
np. PREZENTACJA Kowalski Jan 3TW
Pobierz dokument w PDF

